Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ

                                                        Τοπικό Συμβούλιο Άμφισσας



ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ




Α) ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΦΙΣΣΑ


  1. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ. Απαιτείται το ταχύτερο δυνατόν βελτίωση της σημερινής κακής κατάστασης, με την εφαρμογή των απαραιτήτων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα καταστήσουν την πόλη πιο λειτουργική και πιο φιλική για κατοίκους και επισκέπτες (ενδεικνυόμενες μονοδρομήσεις, πεζοδρομήσεις, νέοι χώροι στάθμευσης κλπ). Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις πρέπει να είναι καλά μελετημένες και να τεθούν σε ανοιχτή και ειλικρινή διαβούλευση για εύλογο χρονικό διάστημα. Αμέσως μετά οφείλουμε να προβούμε σε εφαρμογή των ρυθμίσεων που θα αποφασιστούν, καθώς δεν είναι δυνατόν μια έδρα Δήμου και Νομού να παρουσιάζει την εικόνα που εμφανίζει η πόλη της Άμφισσας σήμερα. Επίσης απαιτείται η ψήφιση και εφαρμογή κανονισμού λειτουργίας δημοτικών πάρκινγκ, που θα αποτρέπουν τη μόνιμη απόθεση αυτοκινήτων και δη εγκαταλειμμένων.
  2. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΠΟΛΗΣ. Το πιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την πόλη της Άμφισσας είναι ο περιμετρικός δρόμος, που ξεκινά από την Ε.Ο. Άμφισσας-Λιδωρικίου (πίσω από το Νοσοκομείο), κυκλώνει την επέκταση σχεδίου πόλεως πίσω από τον οικισμό Δροσοχωρίου, διέρχεται πάνω από τη Χάρμαινα και το Κάστρο και καταλήγει στο δρόμο Άμφισσας – Προσηλίου. Ο οδικός αυτός άξονας έχει συνολικό μήκος περίπου 3 χλμ., ενώ το τμήμα μέχρι το Κάστρο ανέρχεται σε περίπου 2 χλμ. Το έργο αυτό θα δώσει μεγάλη ώθηση στην εφαρμογή της επέκτασης σχεδίου πόλης, ενώ ταυτόχρονα θα δώσει ευχερή πρόσβαση στα βασικά μνημεία της πόλης (Κάστρο, Χάρμαινα, Βυζαντινό Ναό Σωτήρος) και στο Νοσοκομείο. Πρέπει πάση θυσία να ετοιμαστεί μια πλήρης μελέτη για το έργο, ώστε αυτό να είναι ώριμο προς ένταξη στην πρώτη χρηματοδοτική ευκαιρία που θα παρουσιαστεί.
  3. ΚΑΣΤΡΟ. Σήμερα, χάρη στο πολύ σημαντικό επιστημονικό Συνέδριο του Νοεμβρίου 2013, έχουμε πλήρη εικόνα τόσο για τη σειρά των ενεργειών που πρέπει να ακολουθήσουμε για τη διάσωση του Κάστρου από τη φθορά του χρόνου, αλλά και για την ανάδειξή του ως επισκέψιμου τουριστικού πόλου. Τα συμπεράσματα που έχουν εξαχθεί από τις αξιόλογες εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων που ασχολήθηκαν με το Κάστρο των Σαλώνων, απομένει να αξιοποιηθούν σε καλή συνεργασία με τις Υπηρεσίες της Αρχαιολογίας. Η ανάδειξη του μνημείου αυτού θα αποτελεί πρώτη προτεραιότητα της δημοτικής μας αρχής, ενώ ταυτόχρονα θα επιδιωχθεί η δημιουργία ενός πάρκου αναψυχής και χώρου πρασίνου που θα εκτείνεται μεταξύ της εισόδου του Κάστρου και των Αγίων Αναργύρων.
  4. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΗΣ. Η πράξη εφαρμογής της επέκτασης σχεδίου πόλης αποτελεί όνειρο πολλών ετών (από το 1990 όταν και σχεδιάστηκε), σήμερα όμως χάρη στην επιμονή ορισμένων ανθρώπων πλησιάζουμε στην πραγματοποίησή της. Επειδή η παρέμβαση αυτή θα έπρεπε και θα μπορούσε να έχει γίνει πριν πολλά έτη, όταν η οικονομική κατάσταση των συμπολιτών μας ήταν καλύτερη και η οικοδομική δραστηριότητα ανθηρή, θα πρέπει σήμερα να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι στους συμπολίτες μας, ώστε να μη δημιουργηθούν μεγάλα προβλήματα κατά τον υπολογισμό και την είσπραξη των εισφορών, αλλά και να μεριμνήσουμε ώστε η επέκταση να υποστηριχτεί από τα απαραίτητα έργα που θα την καταστήσουν ρεαλιστική και αξιοποιήσιμη για την πόλη και για τους ιδιοκτήτες γης.
  5. ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ. Πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για την αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων. Ιδίως θα πρέπει να δοθεί έμφαση στη βελτίωση του δημοτικού σταδίου, ώστε αυτό να καταστεί ένας αξιοπρεπής χώρος που θα στεγάζει την ιστορική ποδοσφαιρική ομάδα του Δήμου μας, το Φωκικό, ενώ ταυτόχρονα θα επιτελεί το ρόλο του ως ένα λειτουργικό στάδιο για τα αθλήματα του Στίβου, αλλά και για τον πολύ κόσμο που επιθυμεί να αθλείται ή απλά να ασκείται για λόγους υγείας. Είναι μια από τις παρεμβάσεις που μπορούν να συμπεριληφθούν σε μελλοντικό πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων, η λογική των οποίων θα συνίσταται στο εξής σε συμπράξεις με σχήματα του ιδιωτικού τομέα και με τεκμηρίωση του οικονομικού οφέλους για την περιοχή.
Πρέπει επίσης να επιχειρήσουμε συνολικά την αναβάθμιση του χώρου αθλητικών εγκαταστάσεων στην περιοχή της «Προοδευτικής» και ιδίως να ξεκαθαρίσει το εκκρεμές από δεκαετίας θέμα του κλειστού κολυμβητηρίου, που έχει καταλήξει σε μια τεράστια και επικίνδυνη εκσκαφή. Στο χώρο αυτόν θα στοχεύσουμε να κατασκευαστεί ένα βοηθητικό γήπεδο ποδοσφαίρου, που θα ανακουφίσει τις ανάγκες των ομάδων μας. Ταυτόχρονα και σε συνεργασία με την Ε.Π.Σ. Φωκίδας θα επιχειρήσουμε την αναβάθμιση του γηπέδου που ανήκει στην Ένωση, με την αντικατάσταση του χλοοτάπητα, ώστε αυτός να καταστεί ασφαλής.
  1. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΦΙΣΣΑΣ. Το κορυφαίο αυτό κύτταρο πολιτισμού και πνευματικής ζωής για την Άμφισσα και συνολικά για το Δήμο Δελφών ανήκει στο Γιάγτζειο Ίδρυμα. Οφείλουμε να στηρίξουμε ενεργά τη λειτουργία του Πνευματικού Κέντρου, αλλά και να συνεργαστούμε για την αναβάθμιση της συνεδριακής του υποδομής, καθώς και του εξοπλισμού του (ηχητική εγκατάσταση, ψηφιακή κινηματογραφική μηχανή κλπ). Είναι κι αυτή μια παρέμβαση που θα μπορούσε να συμπεριληφθεί σε μελλοντικό πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων, τα οποία θα προβλέπουν ούτως ή άλλως συμπράξεις με φορείς του ιδιωτικού δικαίου, όπως είναι τα Ιδρύματα.
  2. ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΑΛΙΑΣ ΠΟΛΗΣ. Η παλιά πόλη (συνοικίες Χάρμαινας, Παναγίας, Κάστρου, Πηγαδιών κλπ), λόγω της διαμόρφωσης του ρυμοτομικού της συστήματος κινδυνεύει άμεσα σε περίπτωση πυρκαγιάς. Οφείλουμε να μεριμνήσουμε για την εγκατάσταση ενός λειτουργικού συστήματος πυροσβεστικών κρουνών, αλλά και γενικότερα να φροντίσουμε για την προληπτική αντιμετώπιση τυχόν επικίνδυνων καταστάσεων.
  3. ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ. Η στάθμευση των βαρέων οχημάτων (φορτηγών, μηχανημάτων έργων κλπ) ανεξέλεγκτα εντός του αστικού ιστού επιβαρύνει την κυκλοφορία και υποβαθμίζει τις γειτονιές της πόλης, ενώ την ίδια ώρα οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές δυσκολεύονται να συντηρούν και να διατηρούν ασφαλή τα οχήματά τους. Είναι δυνατή η εξεύρεση μιας επαρκούς και κατάλληλης λύσης σε συνεργασία με τους εκπροσώπους των αυτοκινητιστών, ώστε να δημιουργηθεί ένας ασφαλής και λειτουργικός χώρος για τη στάθμευση των βαρέων οχημάτων κι αυτό ενδεχομένως να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από χρηματοδοτικά προγράμματα που ήδη υπάρχουν (λ.χ. πρόγραμμα JESSICA).
  4. ΧΑΡΜΑΙΝΑ – ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ. Πρέπει να επιδιώξουμε την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της συνοικίας της Χάρμαινας, αλλά και άλλων παραδοσιακών τμημάτων της παλιάς πόλης, ώστε να διατηρηθεί η παραδοσιακή ρυμοτομία τους, όπως προβλέπει άλλωστε ο νέος Γ.Ο.Κ. (άρθρο 6 του Ν.4067/2012) για τέτοιες περιπτώσεις. Με τον τρόπο αυτόν θα απεμπλέξουμε τους ιδιοκτήτες από άπειρα προβλήματα που δημιουργούνται καθημερινά και παρακωλύουν την πολεοδομική δραστηριότητα.
Πρέπει να επιδιώξουμε επίσης την κήρυξη της Χάρμαινας σε «περιοχή αισθητικής αναβάθμισης» κατά τη διάταξη του άρθρου 14 παρ. 3 περ. γγ΄ του Ν.3044/2002 (ΦΕΚ 197Α΄/2002), η λογική της οποίας συνίσταται στην επιδότηση των ιδιοκτητών της κηρυγμένης περιοχής για την αποκατάσταση των όψεων των κτισμάτων τους.
Πρέπει επίσης να σχεδιάσουμε τις περίφημες πολιτιστικές διαδρομές που θα συνδέουν το κέντρο με τα βασικά μνημεία της πόλης (Κάστρο, Χάρμαινα, Ι.Ν. Σωτήρος, Αρχαιολογικό Μουσείο) με κατάλληλη σήμανση και διοχέτευση των επισκεπτών από το παλιό γραφικό και αρχιτεκτονικά αξιόλογο τμήμα της Άμφισσας (βλ. και σχετική εισήγηση Παναγιωτόπουλου – Λάιου στο Συνέδριο για το Κάστρο του Νοεμβρίου 2013).
  1. ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ. Βελτίωση της σύνδεσης για πεζούς και ποδήλατα με το αθλητικό κέντρο. Η πρόσβαση για τα νέα παιδιά που αθλούνται στα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ μπορεί να αναβαθμιστεί με μικρές παρεμβάσεις (φωτισμός, τσιμεντόστρωση κλπ) στο δρόμο που περνά πίσω από το κοιμητήριο του Αγίου Νικολάου και οδηγεί στο αθλητικό κέντρο.
  2. ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ. Το σύστημα (ομβρίων και λυμάτων) χρειάζεται βελτιώσεις σε πολλά σημεία της πόλης. Οφείλουμε επιπλέον να βρούμε τρόπο για την αντιμετώπιση του προβλήματος του περίφημου «παντορροϊκού αγωγού», που οδηγεί ανεπεξέργαστα και ανακατεμένα λύματα και όμβρια ύδατα στο ρέμα της Σκίτσας, με απαράδεκτα περιβαλλοντικά αποτελέσματα και κίνδυνο για τις αρδευόμενες καλλιέργειες. Ο αγωγός αυτός εφάπτεται σχεδόν στην εγκατάσταση βιολογικού καθαρισμού της πόλης, συνεπώς πρέπει να αναζητηθούν επιστημονικά αποδεκτές μέθοδοι ώστε να συνδεθεί ο αγωγός αυτός με το βιολογικό καθαρισμό.
  3. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ. Διεκδίκηση ένταξης της μελέτης αποκατάστασης της Μητρόπολης Άμφισσας στο επόμενο Ε.Σ.Π.Α. ώστε να αναβαθμιστεί ο Ναός και να αναδειχθεί το περίφημο αγιογραφικό έργο του Παπαλουκά. Η διεκδίκηση αυτή συμβαδίζει με την προσπάθεια αναβάθμισης και της δημοτικής πινακοθήκης «Σπύρος Παπαλουκάς», με τη διεύρυνση της συνεργασίας του Δήμου μας με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.
  4. ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΛΟΦΟΥ ΚΟΦΙΝΑ. Πέραν της γενικότερης στόχευσής μας προς το πράσινο αντί για τις πλακοστρώσεις, που προτείνουμε στις βασικές θέσεις μας, ειδικότερα για την Άμφισσα προτείνουμε τη συστηματική δεντροφύτευση του λόφου «Κόφινας», ώστε να αναβαθμιστεί αισθητικά η εικόνα της πόλης, αλλά και να βελτιωθεί το μικροκλίμα της.
  5. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΥ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ. Ο χώρος αυτός στον οικισμό Δροσοχωρίου πρέπει να αποκατασταθεί (με σεβασμό και ανάδειξη των μνημείων) και να μετατραπεί σε ένα χώρο πρασίνου – πάρκο για τον οικισμό Δροσοχωρίου. Η παρέμβαση αυτή δεν είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, μπορεί όμως να επιτευχθεί μόνο με την καλή συνεργασία της Ιεράς Μητρόπολης Φωκίδας.
  6. ΜΑΝΙΤΑΡΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΣΑΪΑ. Δημιουργία περιπτέρου διάθεσης τοπικών προϊόντων και πληροφοριακού υλικού με τη μορφή του θρυλικού «Μανιταριού» της δεκαετίας του ΄70. Η εγκατάσταση αυτή που μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην τουριστική εικόνα της πόλης, αλλά και στην προώθηση των προϊόντων μας και ιδίως της Ελιάς Αμφίσσης, μπορεί να ξαναλειτουργήσει σε συνεργασία του Δήμου μας με κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.) του Ν.4019/2011 και να προσφέρει και θέσεις εργασίας στην πόλη.


Β) ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ.

·        ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

  1. ΔΙΑΘΕΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ (ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ – ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΩΝ) ΜΕ ΚΑΝΟΝΕΣ. Ψήφιση και εφαρμογή καλά επεξεργασμένου και δίκαιου κανονισμού λειτουργίας – διάθεσης δημοτικών χώρων (γηπέδων – αιθουσών εκδηλώσεων κλπ). Με τον τρόπο αυτόν θα αρθεί η σημερινή κατάσταση αβεβαιότητας και έντασης μεταξύ συλλόγων, ακαδημιών, επαγγελματιών κλπ. και ταυτόχρονα ο Δήμος θα ελέγξει πιο αποτελεσματικά τους χώρους που διαθέτει προς όφελος των συμπολιτών μας.
  2. ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ. Λειτουργία των δημοτικών βιβλιοθηκών οπωσδήποτε και κατά τις απογευματινές ώρες. Οι δημοτικές βιβλιοθήκες προορίζονται κυρίως για τα παιδιά (μαθητές) και τους εργαζομένους, συνεπώς πρέπει υποχρεωτικά να λειτουργούν και τις απογευματινές ώρες και αυτό αποτελεί προγραμματική μας δέσμευση.
  3. ΜΟΥΣΕΙΑ. Εκπόνηση ειδικού σχεδίου για τη λειτουργία των μουσείων που ανήκουν στο Δήμο (λ.χ. οικία Σικελιανού, Εθνολογικό Μουσείο Χρισσού, Πινακοθήκη «Σπ. Παπαλουκάς», Μουσείο Αθανασίου Διάκου, Μουσείο Ησαΐα, Λαογραφικό Μουσείο Πολυδρόσου κλπ). Στο κομμάτι αυτό, λόγω της προφανούς έλλειψης προσωπικού και πόρων, σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει η συνεργασία του Δήμου με φορείς της κοινωνικής επιχειρηματικότητας (Ν.4019/2011), ενώ χρήσιμη μπορεί να φανεί και η  σύμπραξη με συλλόγους και άλλα εθελοντικά σχήματα.
  4. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ. Καθιέρωση σταθερής συνεργασίας με συλλόγους, ιδίως σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος, πολιτικής προστασίας, πολιτισμού και εθελοντισμού. Η σχέση αυτή δεν πρέπει να είναι ευκαιριακή, αλλά μόνιμη και σταθερή, ώστε να υπάρχει έγκαιρος προγραμματισμός δράσεων και εκδηλώσεων, με την πρωτοβουλία των συλλογικών φορέων και την υποστήριξη του Δήμου.
  5. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ. Στον τομέα αυτόν ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει ενθαρρύνοντας και συντονίζοντας τις ήδη αρκετές και καλές πρωτοβουλίες. Μια πρώτη και απλή ενέργεια είναι η υιοθέτηση κοινοχρήστων χώρων από φορείς (συλλόγους, σχολεία κλπ) με τη θεσμοθέτηση ετήσιου συστήματος ηθικής επιβράβευσης των καλών προσπαθειών. Η εθελοντική δραστηριότητα μπορεί να συντονίζεται από την Επιτροπή Εθελοντισμού που προτείνουμε να ιδρύσει το Δημοτικό Συμβούλιο, σκοπός της οποίας θα είναι η εκπόνηση στοχευμένων προγραμμάτων (στους τομείς περιβάλλοντος, πολιτισμού κλπ) με τη συνεργασία πολλών συλλογικών φορέων σε όλο το εύρος του Δήμου.
  6. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ. Ο Δήμος οφείλει να εκτελεί άρτια τις αρμοδιότητές του στον τομέα της πολιτικής προστασίας, ώστε να αποφύγουμε στο μέλλον μεγάλες καταστροφές. Πρέπει να υπάρξει εκπαίδευση του προσωπικού και κινητοποίηση των μέσων πολιτικής προστασίας με τακτικές εκπαιδεύσεις και ενημερώσεις, ενώ απαιτείται και η εκπόνηση ετησίου προγράμματος προληπτικών παρεμβάσεων πολιτικής προστασίας (καθαρισμοί οικοπέδων, καθαρισμοί φρεατίων κλπ) με την πρωτοβουλία των υπηρεσιών και τη συμπαράσταση των κοινοτικών συμβουλίων.


·        ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ

  1. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ. Έχει ήδη εκπονηθεί από τον επικεφαλής του Συνδυασμού μας ένας πλήρης και εφαρμόσιμος Κανονισμός λειτουργίας κοινοχρήστων χώρων για το Δήμο μας. Ο Κανονισμός αυτός (που ενώ εγκρίθηκε ήδη από το 2011 από την Επιτροπή Διαβούλευσης, ατυχώς ουδέποτε εισήχθη προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο) θα επιλύσει τα σημαντικότερα θέματα λειτουργίας των πλατειών, των πεζοδρόμων, των πεζοδρομίων και εν γένει των κοινόχρηστων χώρων, η καλή λειτουργία των οποίων αποτελεί βασικό δείκτη ποιότητας ζωής και σεβασμού στον πολίτη.
Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να προστατεύσουμε άμεσα και αποτελεσματικά τους χώρους που απολαμβάνουν οι πεζοί (πλατείες, πεζοδρόμους, πάρκα κλπ) από παρανόμως διερχόμενα οχήματα και άλλες αυθαίρετες συμπεριφορές, προβαίνοντας σε απλές και κατά κανόνα οικονομικές παρεμβάσεις στα σημεία αυτά, ενώ ταυτόχρονα οφείλουμε να βελτιώσουμε την προσβασιμότητα των Α.Μ.Ε.Α. στους χώρους αυτούς και εν γένει να δώσουμε δυνατότητα κίνησης στους ανθρώπους με δυσκολία κίνησης μέσα στην πόλη.
  1. ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ. Οι παιδότοποι πρέπει να είναι πάντα ασφαλείς για τα παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι ανεξαρτήτως των αδειοδοτήσεων και μέχρι να λήξει το θέμα της επίσημης πιστοποίησής τους, πρέπει να δίνουμε καθημερινή έμφαση στη λειτουργικότητα και την ασφάλεια των παιδικών χαρών. Οι περισσότερες βελτιώσεις είναι απλές και δεν κοστίζουν χρήματα, αρκεί να υπάρχει συνεχές ενδιαφέρον και επαγρύπνηση.
  2. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ. Η κυρίαρχη λογική των πλακοστρώσεων πρέπει να αντικατασταθεί στο εξής από τη λογική της κατά προτεραιότητα κάλυψης με πράσινο (γρασίδι, υψηλά δέντρα κλπ). Απαιτείται συνεπώς βελτίωση στον τομέα του πρασίνου και αύξηση της φύτευσης με τη μελετημένη παρέμβαση  σε πλατείες, πεζοδρόμια, προαύλια σχολείων κλπ, ώστε αφενός μεν να αυξηθεί το ποσοστό πρασίνου, αφετέρου δε να αναβαθμιστεί ποιοτικά αυτό με σκοπό να βελτιωθεί η εικόνα και το μικροκλίμα των πόλεων και των χωριών μας.
  3. ΤΣΙΓΓΑΝΟΙ.  Το πρόβλημα των Ρομά είναι μεγάλο και σύνθετο, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται εμείς να μένουμε απαθείς και να λειτουργούμε προσχηματικά απέναντί του. Η αντιμετώπισή του θέματος αυτού πρέπει να κινηθεί στους εξής άξονες: α) Αυστηρός έλεγχος σε σχέση με το ποιες από τις εγκατεστημένες σε καταυλισμούς οικογένειες διαθέτουν δημοτικότητα Δελφών, β) Συγκέντρωση όσων οικογενειών διαθέτουν δημοτικότητα του Δήμου μας στο μοναδικό καταυλισμό που προβλέπεται από το Γ.Π.Σ. Άμφισσας (πίσω από το κλειστό γυμναστήριο «Χριστολιάς Καμπεράκης»), αφού πρώτα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την έκδοση της σχετικής απόφασης της Περιφέρειας και σε συνεργασία με τις συναρμόδιες Αρχές και φορείς, γ) Εκπόνηση ειδικού τοπικού σχεδίου δράσης, με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές της «Εθνικής στρατηγικής για τους Ρομά 2012-2020», προκειμένου αφενός μεν να δημιουργηθούν πιο ανθρώπινες συνθήκες στο χώρο εγκατάστασής των τσιγγάνων, αφετέρου δε να βελτιωθεί η κατάσταση των συμπολιτών μας αυτών σε θέματα υγιεινής και εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να οργανωθούν ειδικά προγράμματα για την εξασφάλιση εργασίας, με βάση πόρους που προβλέπει η Εθνική Στρατηγική και δ) Αντιμετώπιση των τσιγγάνων που διαμένουν εντός του αστικού ιστού με κριτήρια ισοτιμίας, τόσο από πλευράς δικαιωμάτων, όσο και από πλευράς υποχρεώσεων.
  4. ΑΝΟΙΧΤΑ ΠΡΟΑΥΛΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ. Συνεργασία με διευθυντές σχολείων και συλλόγους γονέων για ανοιχτά προαύλια τα απογεύματα στα σχολεία (ως χώροι αθλοπαιδιών και παιχνιδιού). Τα παιδιά μας πρέπει να ενθαρρυνθούν ώστε να επιστρέψουν στο ελεύθερο παιχνίδι και για το λόγο αυτόν οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τα σχολικά προαύλια που αποτελούν τους ιδανικούς χώρους για διάφορες ευχάριστες και ωφέλιμες δραστηριότητες.
  5. ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΣΚΥΛΙΑ. Ένα φλέγον θέμα, που δε λύνεται, αλλά επιδέχεται βελτίωσης μέσα στο πνεύμα της ισχύουσας νομοθεσίας (Ν.4039/2012 και  Ν.4235/2014). Είναι προφανές ότι απαιτείται να κινηθούμε πάνω στους άξονες: περισυλλογή, καταγραφή, στείρωση, κτηνιατρική φροντίδα και υιοθεσία από οικογένειες. Ένα ακόμη σημαντικό βήμα θα είναι η αναβάθμιση των χώρων του δημοτικού καταφυγίου στα πρώην σφαγεία της Άμφισσας, σε συνεργασία με τις φιλοζωικές ομάδες. Η νομοθεσία απαιτεί ακόμη τη σύσταση επιτροπής, η οποία θα συντονίζει το πρόγραμμα, διερευνώντας και διατυπώνοντας προτάσεις και λύσεις για την υπεύθυνη διαχείριση  των αδέσποτων ζώων. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται αποφασιστική ενασχόληση του Δήμου για τη σταδιακή εξάλειψη των κινδύνων που δημιουργούνται από τη σημερινή κατάσταση. 
  6. ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ. Τα ανοιχτά κέντρα εμπορίου είναι μια κοινή πρακτική σε προηγμένες χώρες της Ευρώπης. Πρόκειται στην ουσία για μια στρατηγική εναρμόνισης δράσεων στα εμπορικά κέντρα των πόλεων σε συνεργασία της δημοτικής αρχής με τους εμπορικούς συλλόγους και τα Επιμελητήρια. Το εμπορικό κέντρο της Άμφισσας με κάποιες πρωτοποριακές ενέργειες (λ.χ. τακτικές εβδομαδιαίες δράσεις στον τομέα του πολιτισμού, συνεχή λειτουργία ηχητικής εγκατάστασης για μουσική – ενημερώσεις, συνεργασία με φορείς της εκπαίδευσης σε ειδικά προγράμματα των σχολείων με επισκέψεις στην αγορά κλπ) μπορεί να αναβαθμίσει ουσιαστικά την εικόνα και τη λειτουργία του και να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές και επισκέπτες. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------